Ekosystem, class of 01

måndag, september 11, 2006

Stockholm, stockholm...

Ja, stockholm i all ära, ett riktigt trevligt ställe, men lite svårare verkar det vara att nästla sig in här på min lilla avdelning på NV. Alla är trevliga -men mer reserverade än jag kunde ana faktiskt! Man tänkte ju att folk skulle va rätt torra, men nu har jag varit här mer än en vecka och de flesta tittar fortfarande förvånat på mig när jag dyker upp, som att "jahaa, du är här ja..".

Jag försöker förgäves följa idas råd att jag ska fika mig till en anställning, men det verkar inte ha gått så bra hittills. Delvis på grund av att de brukar glömma att säga till mig när det är fika... Verkar vara svårare än man kan tro att charma det här gänget, man skulle säkert kunna skriva tex ett exjobb om det. Men vad säger man, det kan ju ändå vara värt det när avdelningen heter "avdelningen för hållbar samhällsutveckling", är det inte underbart?! Som musik för mina hållbara öron.
blog on - blog off
T

2 Comments:

At 9:34 em, Anonymous Anonym said...

Hjälp. Låter ju på samma gång helt jättebra och helt jättehemskt =)

Om man måste fika sig till en anställning kommer det att resultera i att jag bara blir smällfet eftersom jag kommer mosa i mig vetekrans för att alltid vara säker på att ha ursäkten mat-i-munnen för att kunna hålla tyst. Tystnaden kommer endast bero på social inkompetens och människofobi och inte ha ngt med uppblött vetebröd dock.

Suck.

Hoppas i alla fall att inte du kör denna strategi de få gånger du hittar till fikarummet vid rätt tid =) Håll oss uppdaterade!

Kram
Anna MAria

 
At 6:11 em, Blogger Björn said...

Låter lite hemskt! Jag blir nästan lite avskräckt från fikataktiken... jag som hade tänkt köra den med..

kram

Annika

 

Skicka en kommentar

<< Home