Ekosystem, class of 01

tisdag, april 18, 2006

I väntan på Jes

För att variera mig lite och få nya perspektiv på tillvaron har jag valt att besöka K:Q för detta inlägg. Egentligen fungerar det mest som tidsfördriv under min jakt på Jes som vägrar vara på sitt kontor när jag är där. Han har meget travlt. Säger han ja.
Efter fredagens eminenta besök, har Lund återgått till sitt gråtrista jag, men erbjuder ändå säkra vårtecken; skönsång av Staffan vid valfri staty i Lundagård, effektiva intensivregn som på vägen mellan Ariman och Gamla kirurgen förvandlar kursanmälan till någon slags massa som endast Holmen kan ha användning för, sedvanligt gnäll om att det luktar gammal sur fimp på balkongen när folk vill äta frukost där (jaha, men kan det bero på att balkonger är det enda naturliga habitatet för sura fimpar?!) und so weiter...
Fredagen var en höjdare med två riktigt bra konserter (El Perro del Mar vann nog striden mot the Concretes enligt mig), men framför allt med en efterlängtad Jörgen! Han verkar inte ha tagit skada av arbetslivet alls, utan verkade oförskämt entusiastisk och välmående ;) Enda nackdelen med besöket var väl att det var så kort. Vi fick alltså klara oss utan Jörgen vid äggmålningen på påskafton. Detta hindrade dock inte tillkomsten av ytterligt kreativa ägg; där Petters kinesiske matros och Björns Gudstolkning framstod som mästerverk. Bilder, Björn, bilder!
Apropå bilder så hittade jag denna när jag letade efter vår blogg:
http://playshirl.blogspot.com/2006/01/have-you-seen-her-have-you-heard.html
Linslus-Petter...
En liten Jörgen-tribute-länk också. =)
http://www.algonet.se/~t-sundin/

Måtte Jes vara på kontoret nu. Jag riskerar ju tråka ut er allesamman med detta dravel.

2 Comments:

At 3:52 em, Blogger Björn said...

Jag är och förblir en teknisk sopa.
Jag ville göra blankrader, men klarade det inte. Ska jag hoppa av teknis nu och söka till Samhall?

/AM

 
At 5:40 em, Anonymous Anonym said...

jag brukar få till blankrader genom att bara trycka enter...

annars kan man ju gå in html-editorn och skriva br (med <> runt) några ggr och previewa.

 

Skicka en kommentar

<< Home